Pozycjonowanie strony, SEO – czyli co?

Pozycjonowanie nazywamy wszelkie działania, które skutkują zdobyciem jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej np. Google, Bing  pod wybrane słowa kluczowe. Główne elementy to dostosowanie treści, poprawa kodu i meta tagów, zdobywanie linków zgodnie z przyjętą strategią "Link Buildingu", promowanie firmy lub produktu w Internecie.

SEO – search engine optimization, wymiennie nazywane pozycjonowaniem.

Jak indeksuje Google?

W jaki sposób Google decyduje, która strona będzie pierwsza? Te mechanizmy są ściśle tajne i bardzo złożone. W przeszłości głównym czynnikiem rankingowym była ilość zdobytych linków tzn. czym więcej innych stron internetowych umieściło odnośnik do naszej, tym była ona wyżej w rankingu. To były złote czasy SWL, czyli systemów wymiany linków, wystarczyła lekka modyfikacja kodu strony i zaczynaliśmy automatycznie zdobywać odnośniki.

Algorytmu Panda – ocenia jakość i częstotoliości aktualizacji treści. Wszelkie powielanie ofert, artykułów wpływa negatywnie na ranking w Google. Częstym błędem, nie tylko moich klientów jest kopiowanie ofert ze strony www i umieszczanie jej na portalach typu. Pkt, Panorama firm. To wszystko powoduje spadki witryny w rankingu wyszukiwarki. Powielanie treści jest traktowane jak SPAM. Duplikat to także powielona treść w obrębie jednej strony!

Od jakiego momentu tekst jest uznany za duplikat?

Zdania są podzielone, ale najczęściej seowcy przyjmują zasadę, wszystko powyżej 50%. Jeśli masz kilka zdań np. historia firmy w stopce i nie stanowi to więcej niż 50% całej treści na podstronie, to nie musisz się przejmować. W innym wypadku rozważ użycie cannonical lub noindex.

Algorytm Pingwin – Ostatnia aktualizacja tego algorytmu zrobiła prawdziwy armagedon. Pingwin jest odpowiedzialny za ocenę jakości linków przychodzących. Jeśli korzystałeś z SWL, łapałeś duże ilości tanich linków z forum, katalogów, farm linków to szybko odczułeś spadki lub nawet całkowite wyrzucenie witryny z Google. Aktualizacja Pingwin 4.0 przyczyniła się do upadku wielu sklepów internetowych i stron firmowych.

Skąd pozyskiwać dobre linki?

Najlepszym rozwiązaniem będzie dobra analiza branżowych blogów, portali z długą historią istnienia. Wpis na takiej witrynie będzie kosztował od 100 do 1500zł, ale przyniesie znacznie większe korzyści niż farmy linków czy fora. Dodatkowo artykuł umieszczony na popularnym portalu to nie tylko silny link, ale dobra reklama usług lub produktu. Z takiego miejsca otrzymasz bezpośrednio odbiorców. Pod warunkiem, że publikowany tekst będzie wysokiej jakości 😉

Algorytm Koliber – ocenia jakość strony pod kątem trafności dla odbiorcy. Koliber wyszukuje odpowiedzi na najczęśniej zadawane wyszukiwarce pytania. Rozumiesz, dlaczego na większości stron internetowych pojawiły się poradniki, blogi, a popularne tytuły to "Jakie miejsca zwiedzać w Barcelonie" itp. Algorytm posługuje się kontekstem miejsca.