Google Analytics – (not provided)
W zakładce Wyszukiwania w Google Analytics zacznij od porównania efektów płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania tzw. wyniki organiczne i nieorganiczne(Adwords). W ten sposób jeszcze lepiej poprawisz ich skuteczność oraz odkryjesz część błędów, które mogłeś popełnić. Dość często możesz spotkać w analizach (not provided).
Czym jest (not provided)?
Od 2011 roku, zalogowani użytkownicy Google np. przez Gmail zostają automatycznie przekierowani na szyfrowany kanał SSL. Wyszukiwane dane (konkretne frazy kluczowe) nie trafiają do statystyk, są zliczane tylko odwiedziny i w analizach określone jako (not provided). W osobnym artykule opiszę jak analizować dane (not provided).
Czym jest (not set)?
W raportach kampanii Adwords można napotkać na ruch oznaczony (not set). Kiedy występuje i dlaczego?
- Jednoczesne używanie automatycznego i ręcznego tagowania kampanii
- Używasz automatycznego tagowania, ale nie zastosowałeś danych kosztowych.
- W przypadku przekierowań adresu URL
- Brak parametru gclid lub nie jest przekazywany
- Dopasowane zapytania – ruch z sieci reklamowych, ręcznie tagowanych kampanii
- Podczas ręcznego tagowania nie zastosujesz obowiązkowych parametrów