Facebook: Wybór celu reklamy

Cele reklamowe na Facebook

Facebook oferuje dziewięć różnych celów reklamy, który przyniesie określone rezultaty. To jaki cel powinieneś wybrać, zależy tylko od Twoich oczekiwań. Facebook nieustannie obserwuje użytkowników i grupuje ich na tych co często komentują, klikają przycisk “Lubię to” oraz np. biorą udział w wydarzeniach.

Opis celu reklamowego i jego rezultaty

Promowanie postu – w sytuacji, kiedy zależy nam na popularności danego wpisu np. tworząc promocję lub konkurs.

Promowanie strony – chcąc zwiększyć zainteresowanie swoją stroną na Facebook, zdobywając odbiorców, polubienia i opinie.

Skierowanie odbiorców do witryny – dobry wybór, jeśli zależy nam, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej.

Zwiększenie konwersji w witrynie – polecam, jeśli pragniemy, aby klient nie tylko odwiedził naszą stronę internetową, ale również coś na niej wykonał np. zapisał się do neweslettera, zarejestrował konto, dokonał zakupu.

Zachęcenie odbiorców do instalacji aplikacji – doskonały wybór do reklamowania naszej aplikacji np. w sklepie Google lub Apple. Poprzez ten wybór zapewne znajdziemy nowych odbiorców.

Zwiększenie aktywności w aplikacji – warto skorzystać, kiedy mamy już odbiorców naszej aplikacji, ale chcemy zwiększyć zaangażowanie użytkowników.

Zwiększenie liczby uczestników wydarzenia – idealny wybór dla firm lokalnych, które w ten sposób mogą zaprosić klientów na promocję, konkurs lub inne atrakcyjne wydarzenie. Przykład – salon optyczny może utworzyć wydarzenie “darmowe badanie wzroku” określając dzień lub godzinę.

Zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty – dobry wybór dla osób posiadający sklep fizyczny bez strony internetowej. Możemy utworzyć reklamę z przyciskiem zachęcającym do działania np. “Skorzystaj Teraz”. Po kliknięciu klient otrzyma na swoją pocztę e-mail naszą ofertę np. z kodem rabatowym.

Zachęcenie odbiorców do obejrzenia filmu – Posiadając ciekawy film, który załadujemy na Fanpage(strona firmowa na facebook), możemy zachęcić klientów do jego obejrzenia.