Cele reklamowe na Facebook
Facebook oferuje dziewięć różnych celów reklamy, który przyniesie określone rezultaty. To jaki cel powinieneś wybrać, zależy tylko od Twoich oczekiwań. Facebook nieustannie obserwuje użytkowników i grupuje ich na tych co często komentują, klikają przycisk „Lubię to” oraz np. biorą udział w wydarzeniach.
Opis celu reklamowego i jego rezultaty
Promowanie postu – w sytuacji, kiedy zależy nam na popularności danego wpisu np. tworząc promocję lub konkurs.
Promowanie strony – chcąc zwiększyć zainteresowanie swoją stroną na Facebook, zdobywając odbiorców, polubienia i opinie.
Skierowanie odbiorców do witryny – dobry wybór, jeśli zależy nam, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej.
Zwiększenie konwersji w witrynie – polecam, jeśli pragniemy, aby klient nie tylko odwiedził naszą stronę internetową, ale również coś na niej wykonał np. zapisał się do neweslettera, zarejestrował konto, dokonał zakupu.
Zachęcenie odbiorców do instalacji aplikacji – doskonały wybór do reklamowania naszej aplikacji np. w sklepie Google lub Apple. Poprzez ten wybór zapewne znajdziemy nowych odbiorców.
Zwiększenie aktywności w aplikacji – warto skorzystać, kiedy mamy już odbiorców naszej aplikacji, ale chcemy zwiększyć zaangażowanie użytkowników.
Zwiększenie liczby uczestników wydarzenia – idealny wybór dla firm lokalnych, które w ten sposób mogą zaprosić klientów na promocję, konkurs lub inne atrakcyjne wydarzenie. Przykład – salon optyczny może utworzyć wydarzenie „darmowe badanie wzroku” określając dzień lub godzinę.
Zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty – dobry wybór dla osób posiadający sklep fizyczny bez strony internetowej. Możemy utworzyć reklamę z przyciskiem zachęcającym do działania np. „Skorzystaj Teraz”. Po kliknięciu klient otrzyma na swoją pocztę e-mail naszą ofertę np. z kodem rabatowym.
Zachęcenie odbiorców do obejrzenia filmu – Posiadając ciekawy film, który załadujemy na Fanpage(strona firmowa na facebook), możemy zachęcić klientów do jego obejrzenia.