Słowa kluczowe w nazwie strony

Słowa kluczowe w domenie, czy warto stosować?

Jak stworzyć piękny adres www dla swojej strony – Nazwa dla strony internetowej

Czy umieszczanie słów kluczowych w nazwie domeny oddziałuje na wyniki wyszukiwarki?

Wiele dostępnych artykułów np. w książce "SEO czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek" potwierdza wpływ nazwy strony na algorytmy. Nie tak mocno jak kiedyś, jednak nadal działa. Pamiętajmy, że zbyt duża liczba takich słów i myślników spowoduje, że strona potraktowana będzie jak SPAM, więc warto zachować umiar. 

Zalety fraz kluczowych w domenie

Fraza kluczowa w domenie już na starcie poprawia wyniki w wyszukiwarce, gdyż jest czynnikiem branym pod uwagę przez algorytmy. Spełniony jest warunek, aby nazwa strony www była związana z branżą(zanim użytkownik wejdzie na stronę, powinien wiedzieć, czego będzie dotyczyła). Tworząc link building(proces linkowania) możemy pozwolić sobie na więcej anchor text (słowo kluczowe jako link), gdyż fraza jest zawarta w gołym adresie i adresie brandowym. Tutaj warto zachować umiar, gdyż niejedna firma otrzymała filtr od Google za manipulację wynikami. Mając zbyt duży procent linków jako fraza kluczowa, dla Google jest to powód do nałożenia kary, gdyż takie linki nie są naturalne.

Wady fraz kluczowych w domenie

Wyobraźmy sobie sytuację: Posiadamy domenę serwis-klimatyzacji.yyt. Klient błędnie ją wpisał w pasku adresu i otrzymał listę stron z wyszukiwarki. Jeżeli nie zadbaliśmy, aby witryna była pierwsza w wyszukiwarce Google pod słowami "serwis klimatyzacji" albo klient jest z innego miasta, to bardzo prawdopodobne, że wejdzie na stronę konkurencji. Warto zaznaczyć, że taka domena nie jest unikalna, więc bardzo trudno zbudować własną markę(brand). Zbyt duża liczba fraz kluczowych może zostać odebrana jako SPAM i na starcie pogrzebać nasze szanse na sukces. Unikajmy stosowania myślników, gdyż w poleceniach werbalnych jest to utrudnienie. 

Sprawdź jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie stron w Google