Pozycjonowanie sklepu Etsy w wyszukiwarce Google i Bing

Czy wiesz, że tytuły w Etsy wpływają bezpośrednio na ruch i ilość zamówień.

Twoi klienci pochodzą z wyszukiwarki na Etsy, wyszukiwarki Google i Bing, ale też przeglądając kategorie na Etsy.
W tym artykule powiem Ci jak powinien wyglądać dobrze przygotowany tytuł i jak wykorzystać tagi, do tego, aby zdobyć maksymalną ilość wejść do sklepu Etsy.

Pytanie brzmi – w jaki sposób możesz zwiększyć ruch z tytułu swojego rękodzieła?

W tytule możesz użyć do 140 znaków. Wiele osób ma pokusę, aby dodawać jak najwięcej słów kluczowych, ale nie jest to najskuteczniejszy sposób. Twój tytuł musi nadal być atrakcyjny dla klientów. Faszerowanie tytułów nonsensownymi słowami kluczowymi wyklucza ciekawość klientów, jak i efektywność wyszukiwarki. Wyszukiwarki Google i Etsy były wielokrotnie aktualizowane, aby zapobiec spamowaniu słowami kluczowymi. 

Jak napisać najlepszy tytuł?

Nasz cel to wykorzystanie 140 znaków tytułu wybierając naturalne i atraktycjne dla kupującego słowa kluczowe.

Oto najważniejsze rzeczy do rozważenia przy pisaniu tytułów przedmiotów Etsy:

1. Spraw, aby tytuł był czytelny i atrakcyjny – klienci przeglądają produkty po tytułach wpisując interesujące słowa kluczowe.

2. Nie pozostawiaj wątpliwości co do przedmiotu. Wyjaśnij Zota bransoletka z lat 60. / żółta bransoletka w paski

3. Staraj się wpisać najważniejsze słowa kluczowe na samym początku. Początek tytułu ma większą moc w pozycjonowaniu dla Google i Bing.

4. Wykorzystuj słowa z tzw. długiego ogona. Dłuższe wyszukiwane frazy mogą być bardzo skuteczne w przypadku ofert Etsy, które zwykle nie zajmują wysokiej pozycji w Google.

5. Używaj różnych słów w tytułach podobnych produktów. Jeśli masz kilka podobnych partii naszyjników, nie używaj tego samego tytułu.

6. Unikaj popularnych przymiotników, które są nadużywane w tytułach innych sprzedawców, np. unikalne, rzadkie, super, niesamowite, wspaniałe itp.

7. Spójrz na najlepiej ocenianych sprzedawców w swoich kategoriach. Czy konsekwentnie używają określonego wyrażenia lub przymiotnika? Jeśli tak, użyj go w swoich tytułach.

8. Nie bądź słodki i unikaj zdrobnień np. złociutki naszyjniczek. Klienci nie są głupi. To ich po prostu denerwuje.

9. Staraj się nie używać tego samego słowa kluczowego więcej niż raz w tytule np. złoty naszyjnik. Naszyjnik na urodziny.

Tagi Etsy – Wykorzystaj pełny potencjał

Na końcu każdej strony produktu istnieje możliwość dodania tagów dotyczących Twojego przedmiotu. Te tagi są w rzeczywistości metadanymi używanymi przez wyszukiwarki Etsy, Google i Bing do znalezienia Twojego produktu.

Możesz również dodać do 13 tagów materiałów, które są oddzielne od innych tagów, a automatycznie wybierasz do dwóch tagów po wybraniu tagów stylu (zawsze powinieneś wybierać oba znaczniki stylu), jeden tag do wyboru okazji (święta, urodziny itp.) i jeden tag odbiorcy. Każdy tag może mieć do 20 znaków, więc masz możliwość wybrać krótkich tagów lub połączyć dwa słowa kluczowe w jeden tag.

Etsy pozwala sprzedawcom używać do 13 tagów dla każdego produktu. Zalecam wykorzystać wszystkie. Każdy tag to inny sposób na przyciągnięcie klientów do strony produktu. Nie marnuj tych okazji! Tagi to kolejny sposób dodawania słów kluczowych znalezionych podczas analiz w celu sprzedaży towarów.

Bezpłatne narzędzie, które pozwala sprawdzić popularność, liczbę wyświetleń danego słowa kluczowego lub wyszukiwanie podobnych fraz. Sprawdź słowa również w języku angielskim.
https://neilpatel.com/ubersuggest/

Jak więc najlepiej wykorzystać tagi?

Jakie są moje porady w dodawaniu tagów?

1. Nie powtarzaj tych samych słów jeśli tagi stylu to „art deco” i „retro”, nie należy ponownie używać tych słów w tagach.

2. Nie używaj słów kluczowych w tagach, które są już w tytule. Ewentualnie nieznacznie je zmieniaj i dodawaj jako nowe słowo kluczowe lub frazy w tagach.

3. To samo dotyczy słów kluczowych używanych w tagach materiałowych – nie duplikuj ich w innych miejscach.

Najpierw spójrz na tagi, które zyskują popularność na Etsy.

Oto najczęściej wyszukiwane tagi w witrynie:

Trendy Etsy znajdziesz poniżej:

https://www.etsy.com/trends

Czasem zdarza się, że popularne słowa kluczowe nie zapewnią nam większej sprzedaży.

Słowa kluczowe i tagi o niższej konkurencji mogą być dla Ciebie lepsze, ponieważ Twoje produkty będą na górze wyników wyszukiwania.

Nazwa Twojego sklepu powinna znajdować się w niektórych tagach przedmiotu, aby wyszukiwarka Google mogła wyświetlać listę twoich aukcji Etsy.

Użyj swoich słów kluczowych zawierających do 20 znaków, po wcześniejszych analizach popularności słów.

Formy słów w liczbie mnogiej są już łączone w wyszukiwarkach, więc nie trzeba używać zarówno „naszyjnik”, jak i „naszyjniki” jako tagów.

Myśl jak Twoi klienci. Co będą wpisywać w pasku wyszukiwania, aby znaleźć to, czego szukają?

Możesz poprosić znajomych i zadać im pytanie. Gdyby mieli znaleźć Twój produkt co by wpisywali w wyszukiwarkę.

Kilka innych pomysłów na tagi:

  • Twoje imię (w przypadku, gdy ludzie szukają twoich przedmiotów, ale nie pamiętają nazwy sklepu),
  • nazwa twojego kręgu lub grupy Etsy,
  • kolor + przedmiot,
  • przedmiot + partia (dla grupy przedmiotów),
  • okazje / wakacje + wyprzedaż, lata 60., 70., 80.,
  • cokolwiek nastolatki używają do „fajnego” (warto sprawdzić slang danej grupy wiekowej),
  • święta + przedmiot (wielkanocny naszyjnik),
  • przedmiot + sprzedaż (sprzedaż pierścionka).

Szukasz dodatkowych tagów?

Zadaj te pytania i użyj odpowiedzi, które wykorzystasz w tagach.

  • Co to jest?
  • Do czego jest to używane?
  • Kto tego używa?
  • Jakie są najważniejsze funkcje?
  • Kiedy jest używany przedmiot?

Przeczytaj też Etsy, a podatki