Event Marketing i Emoji Marketing, czyli dwa niestandardowe sposoby reklamy.

Marketing w wielu przypadkach pomaga rozwijać firmę, reklamować ją czy kreować pozytywny wizerunek biznesu. Wiele osób oprócz standardowych metod marketingu i reklamy poszukuje niszowych, oryginalnych czy niecodziennych metod na przyciągnięcie klienta do swojej firmy oraz zwiększenie zarobku. Bardzo dobrym przykładem takich działań, które oferuje coraz więcej agencji marketingowych lub możemy przeprowadzić je samodzielnie, jest Event Marketing i Emoji Marketing. Pod tymi dwoma pojęciami kryją się świetne sposoby na zainteresowanie naszą firmą potencjalnego klienta czy na zachęcenie go do skorzystania z naszych usług. Czym zatem są Event Marketing i Emoji Marketing? Czy każda firma może z nich skorzystać? Jak wyglądają owe strategie marketingowe w praktyce? Odpowiedzi, przydatne wskazówki i porady prezentujemy poniżej.

Event Marketing

Event marketing to jeden z najbardziej niedocenianych sposobów reklamy. Dzieje się tak z powodu nieznajomości trendu czy obawy o duże koszta. Oba argumenty są jednak pozbawione podstaw i nie warto się nimi posiłkować. Event marketing jest coraz częściej i chętniej wykorzystywany w kampaniach reklamowych i może pochwalić się dużą skutecznością. Pod tym hasłem kryją się wszystkie działania, które prowadzą do zorganizowania imprezy czy spotkania. Wliczać do niego będą się pokazy, koncerty festyny, publiczne gotowanie czy imprezy okolicznościowe organizowane przez daną markę, świąteczny jarmark czy letni lokalny grill. Organizacja eventów jest bardzo efektywna i skutecznie pozwala pozyskiwać nowych klientów. Dzieje się tak za sprawą pozytywnego odbioru wydarzenia a co za tym idzie i naszej firmy, która go organizuje. Część osób może skorzystać z naszej oferty już na samym evencie lub w najbliższym czasie po jego zakończeniu. Dużym plusem jest również podnoszenie świadomości marki oraz polepszenie wizerunku firmy. Nawet jeśli uczestnicy eventu nie zakupią naszych usług czy produktów “na” lub “tuż po” evencie to w przyszłości mając do wyboru kilka firm — wybiorą naszą markę, gdyż będą ją pozytywnie kojarzyć np. imprezy Bożonarodzeniowej.

Event marketing możemy również dostosować do własnych potrzeb oraz budżetu. Aby go zastosować, nie trzeba posiadać sporej sumy pieniędzy. Za najniższe sumy kampanii możemy zorganizować poczęstunek w miejscu publicznym i rozdawać np. wypieki wraz z ulotkami, lokalnego grilla czy lokalne spotkania tematyczne. Takie eventy można zorganizować przy bardzo małym nakładzie finansowym. Event marketing jest również przeznaczony dla osób, które planują wydać na promocję nieco więcej środków i liczą na większe efekty. W ten sposób możemy zorganizować koncert, jarmark, maraton czy turniej sportowy. Duża publiczność z pewnością przełoży się na zwrot wydatków i duże zyski. Mając bardzo duży budżet, możemy być patronami dużych imprez np. takich o zasięgu ogólnokrajowym i zwiększyć też zasięg marki.
Takie działania są również skuteczne niezależnie od branży, w jakiej działamy. Event w takiej postaci zaciekawi wiele osób, wśród których z pewnością znajdą się osoby z naszej grupy docelowej.

Emoji Marketing

Kolejnym oryginalnym i rzadko stosowanym sposobem działań marketingowych jest Emoji Marketing. To marketing opierający się na używaniu emotikonów, czyli popularnych minek wstawianych do treści tekstowych. Na pozór błahe działanie, o którym nie pomyślelibyśmy jako o narzędziu marketingowym ma jednak bardzo duży potencjał. Najnowsze badania dowodzą, że używanie emotikonów budzi w ludziach reakcje przybliżone do tych, jakie towarzyszą patrzeniu na prawdziwe — realne twarze. Używanie graficznych obrazów wplecionych w tekst pozwala zwiększyć zaangażowanie odbiorców na portalach społecznościowych nawet o kilkanaście — kilkadziesiąt procent. Wyrażanie emocji poprzez symbole, które często powodują silne i pozytywne emocje mogą dawać lepszy rezultat niż bardzo dobrze ułożony tekst reklamy.

Graficzne emotikony warto stosować zatem niezależnie od branży czy kanału dystrybucyjnego. Warto przy tej okazji zastanowić się jaki rodzaj używać — aby był zgodny z naszą działalnością oraz dokładnie przemyśleć co chcemy przekazać odbiorcom. Każdy emotikon wywołać ma konkretną reakcję więc wiadomość z nimi powinna być odpowiednio ułożona. Emoji marketingu możemy używać do promocji w wielu przypadkach. Tego sposobu używają największe marki motoryzacyjne czy znane firmy z innych branż.

Czy warto stosować niestandardowe sposoby promocji?

Jak najbardziej tak! Oryginalne sposoby promocji wymienione wyżej są jak najbardziej warte uwagi. Zostały one poddane wielu badaniom oraz przetestowane w praktyce przez wiele firm. Są one oryginalne, ale nie całkowicie nowatorskie, co eliminuje wiele obaw czy negatywnych skutków. Wykorzystywanie ich może pomóc prześcignąć konkurencję, która nie stosuje takiego marketingu. Może też pomóc realnie zwiększyć zyski poprzez zwiększenie zaangażowania w kontaktach z naszą marką czy budzenie pozytywnych emocji. Korzyści te dotyczą obu sposobów promocji, co najlepiej świadczy o ich uniwersalności. Jeśli nie prowadzimy takich działań, warto skonsultować się ze swoją agencją marketingową lub samodzielnie wprowadzić je w życie. Z pewnością sprawdzą się niezależnie od tego, jak duży biznes prowadzimy i jak duży budżet reklamowym mamy zarezerwowany na takie działania.