Nowy algorytm Google – Pingwin 4.0

Co to jest Google Penguin 4.0?

Pingwin (Penguin) jest to najnowsza aktualizacja algorytmu Google, która została wprowadzona, aby wyeliminować strony korzystające z systemów linkowania np. SWL(system wymiany linków) lub katalogów. Zgodnie z polityką Google zabronione są działania sztucznie podnoszące pozycje strony, właśnie przez wymianę linków lub ich kupowanie.

Czy każdy dostanie ban od Google?

Większość istniejących stron korzysta z linkujących systemów i nie jest możliwe, aby firma z Mountain View ukarała każdego. Nie oznacza to jednak, że skończy się na szumnych zapowiedziać banowania. Ucierpią przede wszystkim strony przestarzałe, bez wartości i posiadające mnóstwo linków ze słabej jakości katalogów.

Jakie zmiany zostały wprowadzone?

Główną zmianą algorytmu jest zapowiedź pracy w czasie rzeczywistym, aby bez przerwy analizować i poprawiać ranking stron. Pinguin stawia przede wszystkim na jakość strony internetowej oraz jej zasobach (w tym linkach). Strona do której prowadzi wiele negatywnych linków (oznaczonych jako SPAM) stracą na pozycji dość szybko.

Wpływ zmiany algorytmu na pozycjonowanie strony?

W ciągu ostatnich miesięcy wiele osób zajmujących się pozycjonowaniem stron dostawało zawrotu głowy. Strona z TOP 2 potrafiła znaleźć się nagle w TOP 25, a za kilka dni znów zajmować wysokie miejsce. Prawdopodobnie takie zachowanie jest spowodowane zmianami w algorytmie i ciągłej konfiguracji. Pamiętajmy, że Google wprowadza drobne zmiany w algorytmach indeksujących około 500 razy w ciągu roku.

Jak Twoja strona może zyskać na nowym algorytmie?

Google stawia dość mocno nacisk na jakość stron i karanie nieuczciwych marketerów. Pamiętajmy, aby stawiać na wyjątkowe treści, które będą chętnie czytane przez użytkowników. Czy rezygnować z linków do strony? Linki są potrzebne i mają wpływ na pozycjonowanie, dlatego nie możemy ich porzucić. Kierujmy się zasadą nie ilość, a jakość. Jeśli nie mamy gwarancji efektów danego SWLa lub katalogu, to nie korzystajmy z niego.