Wybór agencji reklamowej SEO, Adwords, Facebook – poradnik

Jak znaleźć dobrą agencję reklamową – SEO, Adwords, Facebook?

Dobra i funkcjonalna strona internetowa to w dzisiejszych czasach podstawa działalności reklamowej wielu firm. Wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania to nie tylko przejaw profesjonalizmu, ale przede wszystkim istotne źródło pozyskiwania klientów i sposób reklamowania swojej działalności. Dlatego właśnie wybór odpowiedniej agencji SEO, które zajmie się pozycjonowaniem naszej strony jest niezwykle istotny – tego rodzaju zadania zdecydowanie warto jest zlecić profesjonalistom.


Na pozycjonowaniu strony internetowej nie warto oszczędzać. Samodzielne, mało świadome kroki mogą nie tylko nie przynieść oczekiwanych efektów, ale również wyrządzić wiele szkód. Skuteczna promocja wymaga spójnych i zintegrowanych działań marketingowych, które powinny być sprawnie koordynowane przez doświadczoną agencję. Wybór firm specjalizujących się w SEO jest jednak naprawdę duży. Jak więc trafić na prawdziwych profesjonalistów, którzy pomogą naszej stronie zaistnieć w sieci?

Staż agencji prawdę ci powie.

Pierwszą rzeczą, na jaką warto jest zwrócić uwagę jest to, jak długo dana agencja działa na rynku. W czasach, w których każdy próbuje zaistnieć w Internecie, nie brakuje firm rzucających puste hasła reklamowe i obiecujących natychmiastowe efekty. Niestety, takie przedsiębiorstwa często znikają szybciej niż się pojawiają, gdyż nie są w stanie sprostać wyznaczonym sobie założeniom. Doświadczona agencja jest natomiast świadoma tego, że zbudowanie odpowiedniej pozycji wymaga nie tylko wiedzy i stosowania odpowiednich technik, ale również czasu. 

Długi staż agencji świadczy o tym, że podąża ona za najnowocześniejszymi technologiami i na bieżąco dostosowuje swoje działania do ciągle zmieniających się algorytmów Google. Przykładowo, wiele początkujących agencji SEO nie przetrwało konfiguracji Pingwin 2.1 wprowadzonej w 2012 roku. Jeśli więc firma działa na rynku od lat, możemy być pewni, że nadąża za wszystkimi zmianami i jest naprawdę świadoma mechanizmów działania wyszukiwarki.

Cena reklamy internetowej to nie wszystko..

W sieci nie brakuje ogłoszeń o rabatach i zniżkach na usługi firm pozycjonujących. Zazwyczaj wystawiają je początkujące agencje, które próbują w ten sposób zdobyć swoich pierwszych klientów. Niestety, najczęściej takie działania nie idą w parze z wysoką jakością, a zbyt nachalne reklamy i niskie ceny powinny wzbudzić nasze wątpliwości. Kolejnym istotnym aspektem jest sposób rozliczenia. Niektóre firmy wymagają podpisania umowy abonamentowej na 12 lub 24 miesiące, niezależnie od efektów. Nie zawsze warto zgadzać się na taki układ – nie daje nam on gwarancji, że wdrażane działania przyniosą oczekiwany rezultat. Doświadczone agencje zazwyczaj pobierają wynagrodzenie za efekty, więc możemy być pewni, że za naszą płatnością będą stały wymierne wyniki. 

Przed podpisaniem umowy z agencją koniecznie należy również sprawdzić, czy nie życzy sobie ona zapłaty kar umownych lub nie proponuje zbyt długiego okresu wypowiedzenia – nie powinien on być dłuższy niż 3 miesiące. To właśnie po tym można poznać, że firma oferuje naprawdę partnerską współpracę zakładającą wypracowanie maksymalnych korzyści dla obu stron. Krótki okres wypowiedzenia świadczy o tym, że agencji naprawdę zależy na naszym zadowoleniu i że nie musi się ona martwić utratą klienta.

Bezpieczeństwo firmy to podstawa..

Niezależnie od wybranych metod i tego, co obiecują nierzetelne agencje, pozycjonowanie strony to długotrwały proces, w którym nie ma drogi na skróty. Wiele początkujących firm kusi natychmiastowymi efektami, które często są wynikiem stosowania technik niedopuszczalnych przez Google. Takie działania są bardzo ryzykowne – ich wykrycie często skutkuje nałożeniem kar i umieszczeniem strony na samym końcu wyników wyszukiwania. Odbudowanie korzystnej pozycji witryny jest bardzo trudne, a czasem wręcz niemożliwe. 

Dobre agencje są świadome niskiej skuteczności tego typu praktyk i omijają je szerokim łukiem. Tylko poprawne działania zaaprobowane i dopuszczone przez Google mogą dać gwarancje długotrwałych efektów – nie warto więc uciekać się do metod, które przynoszą szybkie, lecz krótkotrwałe rezultaty. Profesjonalne agencje reklamowe zaczynają od przygotowania odpowiedniej strategii marketingowej, którą przedstawiają klientowi. Dodatkowo bez problemu odpowiedzą na każde zadane pytanie przez klienta, bez zawiłych zdań. To właśnie świadczy o profesjonalnym i rzetelnym podejściu do tematu – agencja oferująca tego rodzaju warunki współpracy z pewnością jest godna zaufania.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Przy wyborze agencji SEO istotny jest nie tylko jej staż, ale również zakres oferowanych usług. W dzisiejszych czasach firma oferująca pozycjonowanie stron powinna zapewnić nie tylko atrakcyjną grafikę, ale również odpowiednią optymalizację witryny. Należy mieć na uwadze także to, że strona internetowa nie jest narzędziem zbudowanym raz i pozostawionym na lata – aby zapewnić jej maksymalną skuteczność, powinna ona być stale aktualizowana i udoskonalana zgodnie z najnowszymi standardami. Bycie na bieżąco i podążanie za trendami jest tutaj bardzo istotne – dobra agencja powinna być w stanie doradzić najlepsze rozwiązania oraz zapewnić ich optymalne wdrażanie.

Wszystkie proponowane przez agencję działania związane z SEO powinny być jawne już na wstępie. Jeśli firma unika przedstawienia planu działań pozycjonujących z wyszczególnieniem metod, nie jest to dobry znak. Przed rozpoczęciem współpracy koniecznie należy też ustalić cele i oczekiwania, a dobrane techniki powinny w jasny sposób prowadzić do spełnienia tych założeń.

Szukając agencji SEO, warto wspomóc się opiniami zamieszczonymi w sieci, zrobić rozeznanie, poprosić daną firmę pozycjonującą o zaprezentowanie już zrealizowanych zadań. W Internecie można znaleźć wiele informacji o każdej firmie – nie zaszkodzi zapoznać się z nimi przed nawiązaniem współpracy. Referencje bardzo często są czynnikiem, który w rzetelny i wiarygodny sposób potwierdza jakość świadczonych usług. Polegając na nich, zwiększamy swoje szanse na trafienie do naprawdę dobrego specjalisty.