W jaki sposób Twoja firma może odnieść sukces w Internecie?

Zasady zdobywania klientów

Każda branża charakteryzuje się innym podejściem do osiągania sukcesu. Firma produkująca zaawansowane maszyny przemysłowe zupełnie inaczej pozyskuje klientów, niż lokalna restauracja w małym mieście. Nie istnieje jedna idealna metoda, jak zdobywać klientów. Najważniejsze to testować i analizować lub skorzystać z usług firmy, która jest doświadczona w skutecznej reklamie. Jeśli poszukujesz osoby, która pomoże rozwinąć Twój biznes, skontaktuj się ze mną! Razem możemy znacznie więcej!

zdobywanie klientów, pozycjonowanie stron

Uniwersalne metody:

  1. Zasięg działania – Zdefiniujmy obszar w jakim świadczymy usługi lub sprzedajemy produkty. Czym większy obszar wybierzemy, tym potrzebujemy większej i lepszej reklamy. Polecam najpierw zdobyć rynek lokalny, następnie skupić się na województwie.
  2. Analiza konkurencji – Sprawdźmy ofertę najważniejszych konkurencyjnych firm, porównajmy z naszymi atutami i cenami. Warto rozpisać wady i zalety każdej firmy.
  3. Tworzenie oferty – Po odpowiedniej analizie rynku dostosujmy propozycję naszej firmy do potrzeb klientów i konkurencji. W czasie rozmowy z kupującym, możemy odpowiednio uzasadnić atuty swojej firmy, podając wady konkurencji.
  4. Sklep internetowy lub strona – Dopasujmy platformę usług do odbiorców. Posiadając więcej czasu lub dodatkowego pracownika, warto wybrać sklep internetowy. Dobrych sklepów jest niewiele! W innym przypadku zdecydujmy się na stronę internetową, jest znacznie mniej czasochłonna i zawsze świetnie wygląda.
  5. Wybór dobrej reklamy – Nie istnieje jedna dobra reklama. Dla wielu branż warto pozycjonować stronę w Google oraz rozszerzać zasięg kampaniami AdWords(płatne linki w Google). Jest grupa firm, która idealnie wpisuje się w aktywne wyszukiwanie klientów np. restauracje, kawiarnie, salony urody, hotele. Jeśli nie korzystamy z usług specjalisty z zakresu reklamy, pozostaje jedynie testowanie  i wyciąganie wniosków.
  6. Tworzenie promocji – Jedną z najczęściej odwiedzanych zakładek to promocje. "Kto nie lubi rabatów!" Warto, aby promocje były aktualne. Nie róbmy ich zbyt wiele. Należy skupić się na jakości oraz ciekawej ofercie.
  7. Frontem do klienta – Nie bójmy się konstruktywnej krytyki, słuchajmy opinii klientów i starajmy się wprowadzać zmiany. Klienci zapewne to docenią. Rady klientów to świetny sposób, aby jeszcze lepiej dopasować ofertę.
  8. Organizowanie ciekawych konkursów – Bardzo ciekawym i lubianym przez użytkowników są konkursy. Często do konkursów wykorzystywane są media społecznościowe np. Facebook. Popularnym błędem, który zauważam jest zły dobór odbiorców. Konkursy typu: "Polubić, Udostępnić, Dodać Komentarz" są mało efektywne. W 90% są to osoby, które biorą udział tylko w konkursie i nie interesuje ich nasza oferta, a więc nigdy nie dokonają zakupu. Dodatkowo po zakończeniu konkursu, często wiele osób rezygnuje z obserwowania naszej strony. Warto więc dedykować konkurs osobie z branży, w której prowadzimy działalność.
  9. Prowadzenie analiz odbiorców – Analizujmy zachowanie klientów korzystając np. z Google Analytics, Pixele Facebook. Codziennie możemy sprawdzać jak klienci reagują na promocje, reklamy, nowe produkty oraz czy mają problemy z obsługą sklepu lub strony internetowej. Już po jednym dniu możemy ocenić rezultaty reklamy (ilość kliknięć w reklamę, ilość wyświetleń i konwersacje).
  10. Ceniona lojalność – Prowadząc sklep internetowy warto wdrożyć program lojalnościowy. Nagradzać powracających klientów możemy rabatami, podarunkami, punktami, za które mogą otrzymać wybrany produkt. Jest to świetny sposób, aby zachęcać klientów do kolejnych zakupów.

 

Znając uniwersalne sposoby zdobywania klientów, nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Tobie owocnych testów i najlepszych efektów.