Pozycjonowanie, a płatne linki Google

Pozycjonowanie strony vs AdWords

Promować stronę i czekać, czy lepiej zapłacić za kampanię i od razu być wysoko? Postaram się przekazać wady i zalety obu sposobów.

Pozycjowanie organiczne strony w Google

Na uzyskanie wysokiej pozycji w Google ma wpływ ponad 200 czynników. Strona, która zajmuje jedną z pierwszych pięciu pozycji jest najczęściej odwiedzana i najbardziej wartościowa przynajmniej w opinii algorytmów indeksujących. Taka strona przynosi również znaczne korzyści danej firmie w postaci licznych klientów. Niestety sam proces pozycjonowania strony wymaga sporo czasu, który jest zależny od konkurencji i lokalizacji. Ile trwa pozycjonowanie witryny? Przynajmniej dwa miesiące, ale czasem jest to nawet rok, przy popularnych słowach w miastach np. Kraków, Warszawa. Warto jednak poświęcić tyle czasu, aby osiągnąć sukces.

Płatna kampania AdWords

Posiadając większy kapitał i brak czasu możemy iść na skróty. Tworząc kampanię w Google AdWords od razu możemy zajmować pierwsze miejsce w Google. Są to te linki z zielonym napisem "Reklam".  Mamy gwarancję wysokiej pozycji w krótkim czasie, jednak codziennie musimy dość sporo zapłacić. Dodatkowo możemy być widoczni w całej Polsce, jeśli nasze usługi wykonujemy w całym kraju. Jest to duży atut w porównaniu do pozycjonowania organicznego. Niestety linki z zielonym napisem "Reklama", są mniej chętnie klikane niż strony z pozycjonowania organicznego. Jest to spowodowane mniej precyzyjnymi wynikami od Google. Strony z wyników organicznych raczej zawsze trafiają na to czego szukamy, jeśli odpowiednio dopasujemy słowa. Płatne linki są mniej konkretne. Wpisując "Jak wymienić sprzęgło w skuterze" otrzymamy wyniki organiczne z poradami i informacjami, na których nam zależy. W przypadku płatnych linków otrzymamy sklepy  oferujące sprzęgła oraz usługi mechaników.