Reklama na Facebook czy Google?

Wybrać Facebook czy Google?

Nie ma poprawnej odpowiedzi na to pytanie, gdyż są to zupełnie różne formy reklamy. Google to reklama pasywna tzn. tworzymy kampanię i czekam, aż potencjalny klient wpisze odpowiednie słowa do wyszukiwarki. Ważny jest tutaj zachęcający opis i tytuł, aby to właśnie nasza strona została wybrana przez klienta. Jest to ciekawy i skuteczny sposób, ponieważ jeśli ktoś szuka np. usług wulkanizacyjnych, to w 99% chce z nich skorzystać. Reklama na Facebook jest zupełnie inna, znacznie tańsza, ale bardziej wymagająca. Nasza reklama wyświetli się każdej osobie, z grupy docelowej, którą zdefiniujemy. Jeśli dobierzemy złą grupę odbiorców to tylko stracimy pieniądze. Facebook daje nam ogromne pole do popisu przy wyborze osób, której wyświetlimy naszą stronę. Możemy zdefiniować np. wiek, wykształcenie, lokalizację, ale również zainteresowania i wiele innych.

Która forma reklamy  jest lepsza moim zdaniem?

Reklama w Google jest bardziej uniwersalna, nadająca się prawie do każdej branży i ma znacznie więcej użytkowników. Dodatkowo jest znacznie mniej wymagająca przy doborze odbiorców. Facebook jest trudniejszy, nie nadaje się do każdej branży, ale kampanie są tańsze. Posiada ponad 13 milionów aktywnych użytkowników w Polsce, co powoduje, że jest wart uwagi. Moim zdaniem reklama na Facebook posiada jedną dużą zaletę, której w Google nie znajdziemy. Jeżeli stworzymy zachęcającą kampanię i wybierzemy dobrą grupę odbiorców, to możemy znaleźć klientów, którzy nie myśleli o naszych produktach lub usługach, a barwna reklama przekona ich, aby dokonali zakupu. W Google klient, który szuka naszych usług lub produktów, zapewne sprawdzi dodatkowo dwadzieścia innych stron i to oferta oraz cena będzie miała największe znaczenie.