Reklama na Facebooku i Instagramie — czym jest i czy warto z niej skorzystać?

Reklamy w Social Mediach to bardzo dobre źródło pozyskiwania nowych klientów. Możliwość dotarcia do wielu osób oraz możliwość targetowania sprawiają, że wyświetlanie reklama na Facebooku czy Instagramie jest efektywne, skutecznie i komfortowe. Korelacje tych dwóch portali i możliwość stworzenia reklam, które będą wyświetlały się na obu serwisach, jest bardzo korzystna, komfortowa i efektywna. Jak zatem uruchomić reklamy na Facebook-u i Instagramie? Jakie są korzyści reklamy w Social Mediach? Czym jest targetowanie i dlaczego jest takie ważne? Odpowiedzi, przydatne porady oraz informacje prezentujemy w dalszej części.

Czym są reklamy na Facebooku i Instagramie?

Reklamy na Facebooku i Instagramie to posty – treści sponsorowane, które są wyświetlane użytkownikom. Mają one charakter przypominające typowe posty czy elementy serwisu i pojawiają się w różnych jego częściach. W zamian za opłatę za wyświetlenie portale te udostępniają specjalny manager reklam, w którym możemy stworzyć własną reklamę i opublikować ją na obu portalach. Reklamy, takie mogą mieć kilka różnych stylów np. wiadomości tekstowej, obrazka czy materiału wideo. Reklamę może uruchomić każda osoba niezależnie od tego, czy jest to osoba prywatna, duża firmą czy korporacja. System rozliczeniowy opiera się na zasadzie płatności za wyświetlenie reklamy, choć istnieje również opcja płatności za kliknięcie nią. Rozwiązanie takie dostępne jest po wydaniu równowartość 10 dolarów i tylko w niektórych wypadkach. Obsługa reklamy jest prosta, a dedykowany manager umożliwia samodzielne sterowanie kampanią reklamową — bez konieczności pomocy specjalisty.

Korzyści reklamowania się w Social Mediach

Korzyści reklamowanie się w Social Mediach takich jak Facebook czy Instagram jest wiele. Pierwsza z nich to nienachalny charakter reklamy. Ma on formę materiałów typowych dla danego portalu, dlatego treści sponsorowane są dobrze odbierane lub w ogólnie nierozróżnialne od zwykłych postów użytkowników. Jest to duży plus w porównaniu do reklamy przerywającej nasz ulubiony serial w TV. Kolejną korzyścią jest proste uruchomienie kampanii reklamowej. Do tego celu nie musimy korzystać z usług pośredników oraz agencji marketingowych. Wdrożenie kampanii jest proste i tanie. Już za kilkanaście — kilkadziesiąt złotych będziemy mogli dotrzeć do kilkuset odbiorców — co przy reklamowaniu się tradycyjnym nie jest możliwe. Dzięki reklamom na Instagramie i Facebooku możemy również spełniać wiele celów takich jak np. pozyskiwanie nowych klientów czy promowanie marki i zwiększenie jej zasięgu. Oba portale umożliwiają również komfortowe zaprezentowanie swojego produktu i usługi dzięki różnym typom reklamy np. video, kolażu czy slajdom. Plusem reklamy na Facebooku i Instagramie jest też możliwość edycji i elastycznego zmieniania kampanii reklamowej nawet w czasie jej trwania. Prosty manager umożliwia zmianę konkretnych elementów lub całkowite wstrzymanie emitowania reklam. Dostarcza on również wiele przydatnych statystyk, które umożliwiają lepsze planowanie przyszłych działań marketingowych. Tym, co wyróżnia Facebooka na tle innych portali społecznościowych i typów reklamowania się, jest możliwość dotarcia do ogromnej grupy odbiorców. Taka sytuacja przekłada się na to, iż możemy znaleźć wiele osób o konkretnym profilu czy cechach bez obaw o małą liczbę takich osób. Jest to szczególnie przy wąskim targetowaniu, gdy naszym celem jest pozyskanie konkretnych nowych klientów.

Targetowanie — główny powód, dla którego warto korzystać z reklamy w Social Mediach

Jedną z głównych korzyści, jakie dają Social Media i reklamowanie się w nich jest targetowanie. To możliwość określenia grupy docelowej, czyli osób, którym ta reklama zostanie wyświetlona. Dzięki temu możemy emitować materiały promocyjne tylko tym osobom, które są potencjalnymi klientami. W ten sposób unikniemy marnowania budżetu na reklamowanie np. szminki mężczyznom, tak jak ma to miejsce na billboardach. Efektywne wydawanie budżetu reklamowego przekłada się też na spore oszczędności i możliwości przeznaczenia zaoszczędzonych środków na dalsze działania marketingowe. Targetowanie sprawia również że rośnie skuteczność naszej kampanii, przez co uzyskujemy więcej klientów niż tradycyjnymi sposobami reklamy. Tworzenie konkretnej grupy docelowej umożliwia zaprezentowanie oferty np. lokalnie, jeśli prowadzimy piekarnię czy biznes stacjonarny. Wiele osób w ten sposób dowie się o naszym istnieniu, a my będziemy płacili tylko za reklamę, która trafia do osób z najbliższej okolicy.

Targetowanie, czyli ustalanie grupy dolców może odbywać się na różne sposoby i według różnych kluczy. Facebook Ads daje możliwość ich podziału ze względu na podstawowe dane takie jak wiek, płeć czy lokalizacja oraz bardziej szczegółowe takie jak sytuacja zawodowa, zainteresowania, aktywność na portalu czy posiadane przedmioty. Dzięki tak licznym filtrom, których jest kilkaset — lub nawet więcej, gdyż Facebook wprowadza liczne zmiany w tym względzie, możemy dokładnie określić naszego klienta idealnego i właśnie takim osobom wyświetlać nasze reklamy.

Jak uruchomić kampanię reklamową na FB i instagramie — Facebook Ads

Uruchomienie kampanii reklamowej na Facebooku czy Instagramie jest bardzo proste. Pierwszą czynnością jest przejście do managera reklam. Na Facebooku wystarczy w prawym górnym menu wejść w pozycję – “Utwórz reklamy”. Gdy zostaniemy już przeniesieni do kreatora reklam, otrzymamy dostęp do sekcji – “Kampania”, “Zestaw reklam” i “Reklama. W zakładce “kampania” określamy typ kampanii reklamowej. Możemy wybierać spośród kilkunastu takich jak np. kierowanie ruchu na stronę zewnętrzną, pozyskiwanie konwersji czy zwiększanie świadomości marki. Zaznaczenie odpowiedniego celu jest bardzo ważne, gdyż Facebook dostosowuje reklamę do spełnienia danego celu i wyświetla ją osobom np. które często i chętnie przechodzą na zewnętrze witryny lub chętnie piszą prywatne wiadomości. Pozwala to na reklamowanie się odpowiedniej grupie osób, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej oferty. W zakładce “zestaw reklam” określamy podstawowe parametry kampanii takie jak budżet, harmonogram, umiejscowienie reklam czy właśnie targetowanie. Ustalenie grupy docelowej jest bardzo ważne dlatego warto poświęcić temu zadaniu wiele uwagi. Ostatnia zakładka “reklama” zawiera ustawienia techniczne reklamy takie jak tekst na reklamie, grafiki czy linki. Po stworzeniu kampanii reklamowej jest ona weryfikowana, a w ciągu kilkunastu minut jest uruchamiana lub aktywowana.