Najpopularniejsze błędy sklepów internetowych
Często spotykam wśród klientów pomysł założenia sklepu internetowego, niestety większość osób nie ma podstawowej wiedzy z prowadzenia takiej formy sprzedaży. Efektem są liczne błędy, brak klientów i ogólna porażka. Dobry sklep internetowy jest wymagający i czasochłonny, zwłaszcza w przypadku dużej ilości produktów. Jednak właściwe planowanie i organizacja gwarantuje sukces. Warto również przemyśleć zatrudnienie osoby, odpowiedzialnej za prowadzenie sklepu internetowego. Poszukujesz osoby, która zapewni odpowiednie zyski Twojej firmie? Skontaktuj się ze mną przez formularz w zakładce "Kontakt".
Czego unikać prowadząc sklep online
Powielane opisy produktów – Zasadniczym błędem jest powielanie treści produktów. Masa sklepów kopiuje bezpośrednio opis ze strony producenta. Takie działanie wpływa niekorzystnie. Nie wyróżniamy się na tle konkurencji, ale również tracimy na pozycjonowaniu witryny w Google.
Brak zdjęć – Wiele osób kupuje "oczami". Niedostępne zdjęcie danego produktu wpływa bardzo negatywnie na chęć dokonania zakupu.
Niesprawdzanie konkurencji – Częstym błędem, nie tylko sklepów internetowych, ale również firm usługowych jest nie sprawdzenie oferty konkurencji. Nieliczni dokonują takich zabiegów, a jest to duży błąd. Od konkurencji można się bardzo wiele nauczyć!
Brak bloga – Blog to jeden z najważniejszych elementów dobrego sklepu. To właśnie na tej stronie umieszczamy aktualności, promocje i porady. Klienci często sugerują się informacjami na blogu, który produkt warto wybrać.
Analiza klientów – Ważnym elementem jest odpowiednia analiza zachowań klientów. Korzystając z wielu narzędzi możemy uzyskać dane np. dzienna ilość wejść, płeć, lokalizacja, zachowanie na stronie. Mając takie dane możemy jeszcze lepiej dopasować promocje, reklamę – zwłaszcza remarketing, ale również błędy sklepu (ilość osób, które zrezygnowały z zakupów, będąc już na stronie koszyka).
Błędy użyteczności – Bez względu na wygląd sklepu, najważniejsza jest łatwość obsługi witryny przez klienta.
Brak promocji – Promocja, konkurs, darmowa wysyłka, to tylko kilka rzeczy, które mocno zachęcają klientów do zakupu.
Skuteczna reklama – Sukces sklepu zależy od skutecznej reklamy: Google, Facebook, Allegro. Dobrze zaplanowana reklama zwiększy ilość klientów. Możemy reklamować tylko kilka popularnych produktów lub bezpośrednio cały sklep.
Prośba o opinie – Opinie są często szukane przez klientów, aby lepiej poznać produkt. Posiadając liczne opinie na naszym sklepie, zyskujemy na wiarygodności. Każda interakcja z użytkownikami ma wpływ na pozycjonowanie w Google.
Gotowe zestawy – Prowadząc sklep zwłaszcza z bardziej zaawansowanymi produktami, warto stworzyć popularne zestawy produktów, aby klient szybko uzyskał zakres cenowy. Sprzedając np. systemy alarmowe, gotowy zestaw będzie trafniejszy niż pojedyncze produkty typu: centrala, klawiatura, moduł GSM. Nie każdy posiada odpowiednią wiedzę, aby samodzielnie dobrać elementy.
Zapraszam również do przeczytania innych artykułów. "Czynniki wpływające na pozycję w Google" lub "Jak odnieść sukces w Internecie!"