Popularne błędy sklepów internetowych

Najpopularniejsze błędy sklepów internetowych

Często spotykam wśród klientów pomysł założenia sklepu internetowego, niestety większość osób nie ma podstawowej wiedzy z prowadzenia takiej formy sprzedaży. Efektem są liczne błędy, brak klientów i ogólna porażka. Dobry sklep internetowy jest wymagający i czasochłonny, zwłaszcza w przypadku dużej ilości produktów. Jednak właściwe planowanie i organizacja gwarantuje sukces. Warto również przemyśleć zatrudnienie osoby, odpowiedzialnej za prowadzenie sklepu internetowegoPoszukujesz osoby, która zapewni odpowiednie zyski Twojej firmie? Skontaktuj się ze mną przez formularz w zakładce "Kontakt". 

Czego unikać prowadząc sklep online

Powielane opisy produktów Zasadniczym błędem jest powielanie treści produktów. Masa sklepów kopiuje bezpośrednio opis ze strony producenta. Takie działanie wpływa niekorzystnie. Nie wyróżniamy się na tle konkurencji, ale również tracimy na pozycjonowaniu witryny w Google.

Brak zdjęć – Wiele osób kupuje "oczami". Niedostępne zdjęcie danego produktu wpływa bardzo negatywnie na chęć dokonania zakupu.

Niesprawdzanie konkurencji – Częstym błędem, nie tylko sklepów internetowych, ale również firm usługowych jest nie sprawdzenie oferty konkurencji. Nieliczni dokonują takich zabiegów, a jest to duży błąd. Od konkurencji można się bardzo wiele nauczyć!

Brak bloga – Blog to jeden z najważniejszych elementów dobrego sklepu. To właśnie na tej stronie umieszczamy aktualności, promocje i porady. Klienci często sugerują się informacjami na blogu, który produkt warto wybrać.

Analiza klientów – Ważnym elementem jest odpowiednia analiza zachowań klientów. Korzystając z wielu narzędzi możemy uzyskać dane np. dzienna ilość wejść, płeć, lokalizacja, zachowanie na stronie. Mając takie dane możemy jeszcze lepiej dopasować promocje, reklamę – zwłaszcza remarketing, ale również błędy sklepu (ilość osób, które zrezygnowały z zakupów, będąc już na stronie koszyka).

Błędy użyteczności – Bez względu na wygląd sklepu, najważniejsza jest łatwość obsługi witryny przez klienta.

Brak promocji – Promocja, konkurs, darmowa wysyłka, to tylko kilka rzeczy, które mocno zachęcają klientów do zakupu.

Skuteczna reklama – Sukces sklepu zależy od skutecznej reklamy: Google, Facebook, Allegro. Dobrze zaplanowana reklama zwiększy ilość klientów. Możemy reklamować tylko kilka popularnych produktów lub bezpośrednio cały sklep.

Prośba o opinie – Opinie są często szukane przez klientów, aby lepiej poznać produkt. Posiadając liczne opinie na naszym sklepie, zyskujemy na wiarygodności. Każda interakcja z użytkownikami ma wpływ na pozycjonowanie w Google.

Gotowe zestawy – Prowadząc sklep zwłaszcza z bardziej zaawansowanymi produktami, warto stworzyć popularne zestawy produktów, aby klient szybko uzyskał zakres cenowy. Sprzedając np. systemy alarmowe, gotowy zestaw będzie trafniejszy niż pojedyncze produkty typu: centrala, klawiatura, moduł GSM. Nie każdy posiada odpowiednią wiedzę, aby samodzielnie dobrać elementy.


Zapraszam również do przeczytania innych artykułów. "Czynniki wpływające na pozycję w Google" lub "Jak odnieść sukces w Internecie!"