Remarketing w Google Ads — zadbaj też o klientów, którzy byli na stronie, ale nic nie kupili!

Remarketing w Google Ads to bardzo często pomijamy i zapomniany sposób pozyskiwania klientów.

Wiele osób skupia się na pozyskiwaniu nowych klientów na swoje usługi i nie walczy o osoby, które odwiedziły już naszą witrynę i z jakiejś przyczyny nie zrobiły tam zakupów czy nie skorzystały z naszej oferty. Google daje nam doskonały sposób na naprawienie tego błędu i stworzenie listy użytkowników, którzy znaleźli się na naszej stronie, ale nie sfinalizowali transakcji. Dzięki temu będziemy mogli w odpowiedni sposób zareagować i stworzyć dedykowaną kampanię reklamową właśnie dla takich osób. Czym zatem jest remarketing? Jak działa w praktyce? Czy warto go stosować i jakie są jego korzyści? Odpowiedzi, przydatne porady, informacje i wskazówki — w dalszej części tekstu.

Czym jest remarketing?

Remarketing to działania marketingowe skierowane do grupy osób, które odwiedziły naszą witrynę, ale z jakichś powodów nie dokończyły procesu kupowania czy nie skorzystały naszej oferty. Google udostępnia możliwość sporządzenia listy osób odwiedzającej naszą witrynę i niefinalizujących zakupu oraz późniejsze wyświetlanie im reklam przez system Google Ads. Remarketing jest zatem możliwością dotarcia do konkretnej grupy osób, które były już na naszej witrynie. Daje on bardzo duże możliwości sprzedażowe czy pozyskania klientów. Utworzenie grupy, która wstępnie jest już zainteresowani naszymi usługami, jest “na wagę złota”. Osoby z takiej grupy osób znacznie łatwiej przekonać, aby skorzystały z naszych usług — łatwiej niż osoby, które pozyskujemy w 1 fazie reklamy. Dzięki stworzeniu listy osób odwiedzających już naszą stronę, wtórna reklama może być dostosowana właśnie do nich. Może mieć formę specjalnego spotu, dodatkowej zniżki czy wyzwalać emocje zakupowe. Remarketing jest zatem przeprowadzany tylko i wyłącznie wśród osób, które weszły już w interakcję z naszą witryną.

Google dzięki pikselowi na naszej stronie po stworzeniu listy takich osób wyświetla im reklamy, gdy korzystają z wyszukiwarki, są na stronach partnerskich Google lub korzystają z serwisu YouTube. Instalacja takiego kodu html nie jest trudna i poradzi sobie z nią każda — nawet średnio zaawansowana osoba. Poprzez ten kod możliwe jest zapisanie osób, które były na naszej stornie, rozpoczęły proces zakupowy czy takie które miały dodane produkty w koszyku, ale nie zapłaciły za nie. Tych kilka opcji pozwala na maksymalne wykorzystanie takiej grupy i pozyskanie kolejnych klientów. Remarketing w Google Ads posiada również szereg statystyk, dzięki którym możemy monitorować stawki za reklamy we wtórnej kampanii czy statystyki skuteczności remarketingu.

Jak remarketing działa w praktyce?

Działania remarketingowe w praktyce rozpoczynają się od instalacji krótkiego kodu html na naszej witrynie. Możemy pobrać go od Google i umieścić w swojej aplikacji lub na swojej stronie www. Od tego momentu mamy możliwość tworzenia listy użytkowników, którzy odwiedzili naszą witrynę i zachowywali się na niej w określony sposób -np. nie dokończyli zakupów. Listy standardowe tworzy również samodzielnie Google, dzięki czemu w następnym kroku możemy już tylko wybrać konkretną listę bez konieczności konfigurowania swojej. Gdy listy zostaną już utworzone w systemie Google Ads, będziemy mieli możliwość skierowania konkretnej kampanii reklamowej do właśnie takiej grupy osób. Dzięki temu możemy stworzyć spersonalizowane reklamy, które zobaczą jedynie osoby, które już były na naszej stronie internetowej. Bardzo przydatnym filtrem jest możliwość wyświetlenia reklamy danego produktu osobie, które wcześniej go oglądała. Jest to bardzo skuteczna forma pozyskiwania klientów, gdyż przypominamy w niej klientom o produktach, nad którymi się wahali. Proces płatności czy wyświetlania reklam jest taki sam jak w przypadku typowych kampanii reklamowych — co nie czyni remarketingu trudniejszego do przeprowadzenia.

Korzyści płynące z remarketingu

Korzyści, jakie płyną z remarketingu, jest wiele. Pierwsza z nich to możliwość łatwiejszego pozyskania klientów. Wbrew pozorom, gdy stworzymy grupę osób, które odwiedziły już naszą witrynę, ale nie skorzystały z naszych usług, w takiej grupie znajdzie się sporo osób, które przekonamy do zakupu. Czasami będzie to nawet większy odsetek niż z grupy standardowej — której dopiero po raz pierwszy wyświetlamy reklamę. Remarketing to również dobry sposób na efektywne wykorzystanie budżetu. Wystarczy dodać tylko nieco więcej środków poprzez wyświetlenie kolejnej reklamy osobie z listy remarketingowej, aby uzyskać duży przychód. Dużym plusem remarketingu Google jest również łatwość wprowadzenia kodu i korzystania całego procesu. Jest on dokładnie opisany w samouczku Google Ads, a my wykonując kilka prostych czynności, możemy wdrożyć efektywną kampanię reklamową. Na pochwałę zasługuje również fakt, że dzięki opcji remarketingu możemy zebrać dane i dowiedzieć się, dlaczego pewne osoby nie finalizują transakcji czy nie korzystają z naszych usług. Jeśli w kampanii remarketingowej stworzymy reklamę z niższą ceną i wiele osób skorzysta z niej, będziemy mogli lepiej dopasować ceny na naszej witrynie. Analogicznie ma to się do sposobu sprzedaży, samej oferty czy witryny.

Czy warto stosować remarketing?

Zdecydowanie tak! Jeśli uruchamiasz kampanie reklamowe i zależy Ci na efektywnym wykorzystaniu budżetu, warto przekonywać, choć część osób, które już odwiedziły naszą stronę, ale nic na niej nie kupiły bądź nie skorzystały z naszych usług. Cały proces nie jest trudny, kosztowny czy wymagający poświęcenia dużej ilości czasu. Remarketing posiada wiele plusów, z których warto skorzystać. Działania takie nie są również szkodliwe i nie przynoszą negatywnych skutków w razie niepowodzenia całego procesu. Remarketing stosowany jest przez coraz większą liczbę osób — z największymi firmami i markami światowymi na czele. Google udostępniając możliwość bezproblemowego dotarcia do osób już zainteresowanych daną tematyką i naszą ofertą daje nam możliwość pozyskania wielu nowych klientów.