Jesteś Trenerem Personalnym i Szukasz Pomysłu na Pozyskanie Klientów?
Podobnie jak w treningu, im dłużej ćwiczysz, tym bardziej rośnie Twoja wydajność, siła i możliwości. Ta sama zasada obowiązuje w biznesie, po którego szczeblach pniesz się w górę. Jeśli więc obecnie poszukujesz nowych sposobów na pozyskanie większej ilości klientów, osób, które chętnie skorzystają z Twojego programu i odmienią swoje życie, wypróbuj możliwości, jakie daje marketing internetowy.
Promocja w Internecie może znacząco pomóc w rozbudowie działalności, jaką prowadzisz, przysporzyć Ci nowych klientów i pozwolić zwiększyć zyski. Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki, jak się do tego zabrać. Wiele rzeczy możesz zrobić samodzielnie, poświęcając niewielką ilość czasu.
Co więc zrobić, aby Twój marketing internetowy sprzyjał rozwojowi marki trenera personalnego?
1. Bogata treść
Dotarcie do odbiorców docelowych, z zastosowaniem działań marketingowych, to stosunkowo trudne zadanie. Należy jednak pamiętać, że tworzenie treści, które przyciągają wzrok i mogą zainteresować, jest jednym z istotniejszych czynników na drodze do celu.
Treści, które publikujesz w sieci oraz reklamy mają zaledwie 5 sekund na przykucie uwagi odbiorcy i sprawienie, że zostanie na dłużej. Publikując relacje i filmiki z treningów, dbaj, aby do sieci trafiały jedynie te eleganckie i seksowne. Wskazane jest również używanie szybko poruszającej się treści, bogatej w różne kolory.
Jeśli planujesz opublikowanie reklamy wideo, możesz samodzielnie zająć się jej przygotowaniem. Będzie to zadanie, wymagające kreatywności i zaangażowania, gdyż całość powinna zostać odpowiednio edytowana. Warto np. uzupełnić materiał o ciekawą muzykę, tekst czy efekty specjalne – są to elementy, które zainteresują i wzbudzą ciekawość. W niektórych przypadkach warto również rozważyć pomoc specjalisty w tym zakresie.
Twoja oferta to uzyskanie pięknego ciała, nienagannej sylwetki. Większość ludzi jest wzrokowcami, więc nie mów jedynie o możliwościach, ale je pokazuj. Na materiale wideo możesz wystąpić Ty lub Twój klient, który już cel osiągnął. Pokazuj ludziom, co zyskają, korzystając z Twojego programu.
2. Naśladuj, ale nie kopiuj
Wszystko, co tworzymy, już kiedyś było. Trudno o nowe pomysły, to jedynie zmiana czegoś, co już jest, osadzenie starego pomysłu w nowej rzeczywistości i otoczeniu. Chcąc rozwinąć się w sieci, w pełni dozwolone jest podpatrywanie, jakie techniki marketingowe sprawdziły się u innych trenerów. Nie masz absolutnie zmieniać stworzonych materiałów i nagrań – to coś, co definiuje Cię, sprawdź jedynie, w jaki sposób inni pozyskują swoją grupę docelową.
Dokładnie przyjrzyj się witrynom konkurencji, szczególnie tej, której działania są skuteczne. Przeanalizuj, jakie treści tworzą i udostępniają, jak również jakie wywołuje to reakcje ze strony odbiorców. Do tworzonej przez siebie marki online włączaj podobne, jednak oryginalne elementy. Najprostszą drogą do nauczenia się jak rozwijać swój własny biznes jest, obserwowanie co działa, a co nie u konkurencji.
3. Kieruj się do celu
Jeśli stworzysz świetną reklamę, wideo lub wpis wykorzystaj go na wszystkich swoich platformach. Tworzenie i wymyślanie codziennie nowej treści na każdy z nich może i będzie atrakcyjne, ale jest trudne w realizacji. Dlatego rozpowszechniaj to, co masz i stwórz jeden, ale wyjątkowy wpis.
Pojawianie się pomysłów jest niezależne od nas. Jeśli nieoczekiwanie wpadnie Ci ciekawy temat do głowy, napisz o tym na należącym do Ciebie profilu trenera na facebooku, sprowokuj dyskusję i później przygotuj materiał, wykorzystując komentarze i odpowiedzi innych osób. Zastanów się jak odpowiednio dostosować swoje materiały marketingowe, tak aby możliwe było ich wykorzystanie na różnych platformach. Zwiększy to Twoje szanse i ułatwi dotarcie do docelowych odbiorców.
Media społecznościowe są nośnikiem, który ułatwi Ci nawiązywanie interakcji z odbiorcami. W sytuacji, gdy tworzysz rewelacyjne treści, które cieszą się ogromną popularnością na rozmaitych platformach, za pomocą mediów społecznościowych zbudujesz społeczność, która ułatwi Ci dotarcie z nowym materiałem lub reklamą do grupy docelowej.
4. Dbaj o swoją społeczność
Twoja społeczność powstanie dzięki różnym profilom na wielu platformach społecznościowych. Odpowiednie działania online pozwolą Ci dotrzeć do ogromnej grupy ludzi. Niezastąpiona będzie również odpowiednia strategia oraz wsparcie zespołu, który pomoże w skoncentrowaniu podejmowanych wysiłków.
Dbaj, aby Twoja marka była odpowiednio spersonalizowana i jej działania odpowiadały potrzebom Twojej społeczności. Wówczas wyjątkowo łatwo będzie Ci nakłonić członków społeczności do pisania recenzji odnośnie Twojej działalności, odpowiadania na komentarze innych użytkowników i nieustannego angażowania się online w Twoją markę.
5. Postaraj się, aby Twoja marka kojarzyła się z wysoką jakością
W tym celu możesz zbierać historie i relacje osób, które ukończyły Twój program i odmieniły swoje życie. Takie prawdziwe historie sprawią, że osoby czytające nabiorą do Ciebie zaufania. Będą to opowieści, które dobrze i lekko się czyta, czasem zabawne, które doprowadzą do połączenia Cię z Twoimi odbiorcami na poziomie osobistym.
Jeśli w Twojej treści internetowej dominują treści i filmy ukazujące doskonale uformowane ciała, niezwykle istotne będzie pokazanie, przynajmniej częściowo, od czego osoby ze zdjęć zaczynały i jakie efekty osiągnęły dzięki Twojemu programowi. Zbieranie realnych materiałów z pracy trenera osobistego może stanowić trudne zadanie, jednak ich upowszechnianie sprawi, że Twój biznes będzie się rozkręcał.
Opowiadaj zarówno o swoich sukcesach, ale dziel się z odbiorcami również swoimi doświadczeniami i porażkami. Szczerość i przedstawienie siebie -trenera personalnego, jako człowieka, który walczył o piękne ciało i napotkał liczne przeszkody, może zbliżyć Cię do odbiorców i wzbudzić ich zaufanie.
Gdy stajesz do rywalizacji z innymi trenerami, to właśnie zaufanie staje się kluczowym elementem. To, co publikujesz, może być niesamowite i niepowtarzalne, ale musi posiadać wyznacznik jakości i prowadzić do tego, że użytkownicy witryny staną się Twoimi klientami.
6. Działaj poza siecią
Skuteczny marketing może wychodzić również poza sieć. Jeśli będziesz tworzyć lokalne wydarzenia i spotkania, zyskasz możliwość tworzenia osobistych relacji z klientami. Możesz zaoferować darmowe miejsce na obozie treningowym bądź zorganizować wydarzenie, które będzie spotkaniem informacyjnym na temat szkoleń, kursów i oferowanych przez Ciebie programów.
Zaoferowanie potencjalnym klientom możliwości spotkania z Tobą, sprawi, że przestaniesz być dla nich anonimowy, a ludzie lubią wiedzieć z kim pracują i od kogo kupują. W ten sposób łatwiej będzie rozplanować najbliższe sesje i plan treningowy. W czasie spotkań lokalnych możesz organizować loterię, w których do wygrania będą darmowe konsultacje lub bezpłatny miesięczny plan ćwiczeń.
7. Stwórz własną aplikację trenera personalnego
Możesz w prosty sposób stworzyć swoją własną aplikację trenera personalnego. To kolejny krok zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów. Jest konieczny i logiczny. W pierwszym odruchu pomyślisz, że to trudne lub musi wiązać się z ogromnymi kosztami, tymczasem wcale nie. Stworzenie własnej aplikacji może być banalnie proste. Wystarczy wykorzystać darmowy edytor typu „przeciągnij i upuść”. Wszystkie czynności wykonujesz online. Edytory dają możliwość wykorzystywania darmowych szablonów, które łatwo połączysz z brandingiem, logo oraz wybraną kolorystyką.
Stworzona przez Ciebie aplikacja, będzie mogła być wykorzystywana przez Twoich klientów na różne sposoby. Przykładowo będą oni mieli możliwość przesłania Ci bezpośredniej wiadomości, sprawdzenia materiałów na potrzeby szkolenia, skorzystania z udostępnianych filmików, czy zarezerwowania odpowiedniego dla siebie miejsca w Twoim harmonogramie. Działanie aplikacji może być bardzo rozległe, a jedynym jego ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia.
Twoja dedykowana aplikacja jest formą interakcji, kontaktu i nawiązywania relacji z klientami. Jeśli ją ściągną i wykorzystają do kontaktu lub innej aktywności, to rozpoczną budowanie relacji, która będzie się silnie utrzymywać i zarabiać dla Ciebie pieniądze.
8. Przemawiaj do emocji, a nie do logiki
To emocje nakazują nam działania zakupowe, a logiką je usprawiedliwiamy. Funkcje przemawiają do głowy, a emocje do serca. To jedna z zasad, która pozwoli sprzedać wszystko, każdą, nawet niepotrzebną bzdurę. Odwołanie się do emocji sprawia, że ludzie szybko dokonują zakupu. Zamiast banałów, że znasz się na swojej robocie, wymyśl przemawiającą do emocji historię swojego klienta, który dzięki Twojemu programowi, np. przestał być szykanowany.
Warto zwracać uwagę na korzyści, które dla danej grupy docelowej będą najbardziej atrakcyjne. Wśród niekwestionowanych korzyści wymienia się:
• zdrowie,
• miłość,
• stabilność finansową,
• zbawienie,
• bezpieczeństwo,
• społeczność i wzajemne uznanie,
• poczucie własnej wartości,
• spełnienie seksualne,
• niezależność,
• piękno, pożądanie, atrakcyjność.
Stań się gwiazdą w swojej społeczności
Oferuj treści rozrywkowe i angażujące, do przyciągania do siebie ludzi. Angażowanie do swojego przekazu emocji sprawi, że zyskasz większe zainteresowanie. Dbaj o wysoką jakość swoich treści, ale również postaw na efekt zaskoczenia. Gdy staniesz się rozpoznawalny, zyska na tym również Twoja marka.